Očkovanie

10. februára 2021, janko2005, ateizmus

Mám 75 rokov a keďže chodím i medzi ľudí, hlavne nakupovať a to nielen pre seba, tak som sa rozhodol, že sa dám očkovať proti Covidu 19. Mal som obavy, či toto očkovanie, ktoré sa vyrobilo pomerne rýchlo bude bezpečné pre moje zdravie, no povedal som si: Čo ťa nezabije, to ťa posilní“.

Ako toto očkovanie prebiehalo a či je treba sa niečoho obávať sa pokúsim opísať.

Prihlásil cez formulár na Internete (nebol nijak zložitý). Dostal som potom e-mail i SMS so správou o presnom termíne očkovania.

Večer pred očkovaním ma z roztopašnosti očkovala nie prvý raz naša mačka, ktorá mi doškriabala a pokúsala ruku, čo som si ošetril len mydlom a vodou.  Ráno som bol na skutočnom prvom očkovaní proti Covidu 19 vakcínou od Pfizer – Biontech/Comirnaty. Očkovanie bolo napriek veľkému počtu očkovaných dobre organizované, vypísal som formuláre a v rade počkal asi 5 minút na registráciu, a už ti išlo ako po masle a za ďalších 5 – 10 minút som už vpadol i z potvrdeným o očkovaní. Problém bol len s parkovaním auta – musel som parkovať na chodníku.

Čo sa týka vplyvu očkovacej látky na moje telo, nepocítil som po prvej várke nijaké vážne zmeny.  Po hodine sa mi síce trocha mlžil zrak, ale rýchlo to prešlo, poobede som dostal hnačku a večer som začal cítiť i miesto očkovania slabou bolesťou.

A čo sa týka zmien v myslením vôbec nič som nespozoroval. Jedine ak, tak som mal dojem, že účinnejšie formulujem vety.

I keď som nezmenil svoj denný režim (denne cvičím, sprchujem sa v studenej vode a tiež užívam pravidelne lieky na cukrovku, či riedenie krvi) nemal som žiadne ťažkosti, ba aj veľmi dobre som spal. Na druhý deň, už nič nebolelo, tak som išiel do obchodu nakupovať. Celkovo po týždni som nespozoroval žiadny negatívny vplyv vakcíny, skôr opačne prestali ma pobolievať zuby a tak som dostal väčšiu chuť do jedla.

Podľa českého imunológa Thona, ktorý tvrdí, že už prvá dávka vakcíny dostatočne chráni proti ťažkému priebehu ochoreniu na covid-19. Po klinickej stránke podľa neho táto dávka začína fungovať po troch týždňoch, kedy ide o takzvanou aktívnu imunizáciu. Tvrdí, že netreba sa obávať toho, že nedostanete 2. dávku po troch týždňoch, možno ju podať až do dvoch mesiacoch, vzhľadom na nedostatok vakcín a toho, že dôležitejšia ja prvá dávka vakcíny aby predišlo najhoršiemu.